Jak reklamować serwis samochodowy?

Każdy, kto prowadzi własny biznes, musi liczyć się z tym, że z czasem pojawi się konieczność jego reklamy. O stałych klientów trzeba dbać, a o nowych zabiegać. Jak reklamować serwis samochodowy? Jaką formę marketingu wybrać?

Tworzenie marki — branding w przypadku serwisu samochodowego

Niezależnie od tego, jaką firmę się prowadzi, bardzo ważne jest, by zadbać o rozpoznawalność marki. Jak tego dokonać? Konieczne są działania, które sprawią, że firma będzie rozpoznawalna. Jak tego dokonać? Oczywiście poprzez identyfikację wizualną. Dobrze, by warsztat, jego logo i materiały reklamowe miały spójną kolorystykę, czcionkę itp. Można wymyślić hasło reklamowe. Dobrze jest posiadać gadżety reklamowe, takie jak kalendarze, zapachy do auta, ramki na tablice rejestracyjne, breloki do kluczy. Warto zadbać o komunikację z klientem — wysyłać przypomnienia SMS o przeglądzie, zapraszać na okresowe promocje, wysyłać materiały poradnikowe, jak np. informacje o tym, jak bezpiecznie podróżować latem itp.

Tradycyjna reklama warsztatu samochodowego

Warsztat, serwis klimatyzacji samochodowej, ale i lakiernik czy blacharz, potrzebują tradycyjnej formy reklamy. O czym mowa? Konieczny jest billboard, plakaty, ulotki. Dobrze, gdy wejdzie się we współpracę z innym mechanikiem, ale o odmiennej specjalizacji i nawzajem poleca się swoje usługi. Można pokusić się nawet o lokalną reklamę w prasie, w radiu lub w telewizji, ale to wymaga dużych nakładów finansowych, a niekoniecznie przyniosą zamierzony efekt.

Serwis samochodowy a reklama w internecie

A marketing internetowy? Czy sprawdzi się w przypadku warsztatu samochodowego? Oczywiście, że tak! Dzisiaj niemalże każdy w Polsce posiada dostęp do internetu. To właśnie w sieci szukamy w pierwszej kolejności produktów i usług. To dla nas znacznie wygodniejsze.

Tak więc dzisiaj niezależnie od tego, jaki biznes się prowadzi, warto postawić na marketing internetowy. Zacząć należy od strony internetowej warsztatu. Dzięki pozycjonowaniu serwisu samochodowego można stać się widocznym wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Ale to zadanie dla dobrej agencji SEO, która ma doświadczenie w promowaniu warsztatów samochodowych. Pozycjonowanie dzisiaj musi obejmować nie tylko stronę WWW mechanika, ale też jego konto w Google Moja Firma.

Social media warsztatu samochodowego

A czy mechanik samochodowy powinien swojemu biznesowi założyć profile w social mediach? Czy ma to sens? Oczywiście, że tak! Z internetu nie korzystamy tylko na tyle, ile pozwala nam przeglądarka, ale coraz częściej większą uwagę skupiamy na social mediach. Mamy nieograniczony dostęp do Facebooka, Instagrama, Twittera, YouTube dzięki smartfonom. Mając biznes, w tym serwis samochodowy, warto to wykorzystać. Konieczne są fanpage w social mediach, angażujące obserwujących, a więc z wartościowymi treściami. Można i warto to robić samodzielnie, by podtrzymywać kontakt z klientami, ale zawsze można tego typu prace zlecić.

Jak widać, jest wiele sposobów na promowanie własnego warsztatu samochodowego. Wybór oczywiście powinien zależeć od możliwości, w tym finansowych. Na pewno jednak dzięki reklamie można zdobywać nowych klientów, ale też budować zaufanie obecnych, czy wyrobić sobie wśród nich opinię eksperta w danej dziedzinie.

Comments for this post are closed.