Skrzynki motoryzacyjne: rodzaje pojemników i rozwiązania technologiczne

skrzynki motoryzacyjne-rodzaje

Branża motoryzacyjna i przemysł dostawczy nakładają wymóg dostosowania produktów służących do przewozu i składowania części samochodowych do obowiązujących standardów. Nowoczesne pojemniki motoryzacyjne są nieodłącznym elementem logistyki w produkcji pojazdów, ułatwiają optymalizację usług w łańcuchu pomiędzy producentem samochodów a dostawcą. Jakie rozwiązania technologiczne oferują producenci skrzynek motoryzacyjnych?

skrzynki motoryzacyjne-rodzaje

Skrzynki motoryzacyjne – rodzaje pojemników

Przemysł motoryzacyjny wymaga dopasowania rodzaju pojemników przeznaczonych na potrzeby procesów logistycznych z nim związanych do obowiązujących standardów. Producenci i dostawcy w branży motoryzacyjnej wykorzystują pojemniki oznaczone symbolem VDA-KLT, seria jest dedykowana celem uporządkowania łańcucha operacji związanego z przepływem materiałów, transportem i magazynowaniem części samochodowych. Skrzynki motoryzacyjne Euro-Norm marki Bekuplast są produkowane głównie z myślą o branży motoryzacyjnej, tego rodzaju pojemniki wykorzystywane są również w innych sektorach przemysłu.

Wśród pojemników takiego typu możemy wyróżnić skrzynki VDA-R-KLT, które cechuje wzmocnione dno, charakterystyczna konstrukcja umożliwia stabilność na wszystkich płaszczyznach, co pozwala na ułożenie magazynowanego lub transportowanego towaru bez dodatkowych zabezpieczeń. Skrzynki VDA-RL-KLT przeznaczone są do transportu lekkich i średnich części motoryzacyjnych, są przystosowane do magazynów automatycznych. Wymienione pojemniki są też dostępne w wersji ESD, która zapewnia bezpieczeństwo elektronicznym elementom wyposażenia samochodów.

Jakie rozwiązania technologiczne oferują producenci skrzynek motoryzacyjnych?

Oficjalne zalecenia Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego rzutują na wysokie wymagania jakościowe dotyczące produkcji pojemników wykorzystywanych w tym przemyśle. Skrzynki motoryzacyjne wykonane są z wysokiej jakości materiałów, w wersji standardowej tworzywem jest kopolimer polipropylenu, tworzywo trwałe i odporne na promieniowanie UV oraz na procesy czyszczenia.

Pojemniki przeznaczone na potrzeby procesów logistycznych branży motoryzacyjnej występują w ujednoliconych wymiarach dna tj. 300 x 200 mm, 400 x 300 mm, 600 x 400 mm. Rozmiary skrzynek motoryzacyjnych dopasowane są do wymiarów palet europejskich i przemysłowych. Pojemniki wykorzystywane w branży samochodowej są wyposażone w ergonomiczne uchwyty na ręce oraz na etykiety.

Dlaczego warto inwestować w pojemniki transportowe w branży motoryzacyjnej?

Wśród zalet skrzynek motoryzacyjnych z serii VDA-KLT trzeba wymienić recykling zużytych pojemników. Zgodnie z instrukcją Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego obowiązuje zamknięty obieg materiałów tego rodzaju. Zużyte skrzynki motoryzacyjne poddawane są recyklingowi i następnie ponownie wracają do procesu logistycznego, obieg materiałów jest jednocześnie ekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniem.

Jak kalibrować profesjonalny alkomat AlcoBlow?

kalibracja alkomatu

Profesjonalny alkomat AlcoBlow cechuje bardzo wysoka jakość wykonania, stwarza możliwość przeprowadzenia badania sprawnie i szybko. Chcąc zapewnić wiarygodność uzyskiwanych wyników testów na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu, urządzenie należy regularnie poddawać kalibracji. Jak kalibrować profesjonalny alkomat AlcoBlow?

kalibracja alkomatu

Na czym polega kalibracja alkomatu?

Kalibracja alkomatu to proces polegający na konfiguracji oprogramowania alkomatu mający na celu kontrolę oraz optymalizację pracy urządzenia, tak by wskazywało prawidłowe wartości przeprowadzanego badania. W ten sposób mechanizm działania użytkowanego przez jakiś czas sprzętu zostaje przywrócony do stanu technicznego określonego przez producenta.

Kalibracji poddawany jest sensor urządzenia wraz z oprogramowaniem. Przy użyciu specjalnych symulatorów do alkomatu podawane są próbki o określonym stężeniu alkoholu, co pozwala właściwie ustawić jego oprogramowanie.

Jak kalibrować profesjonalny alkomat AlcoBlow?

Pomiar alkomatem AlcoBlow jest dokładny i wygodny, trwa jedynie kilka sekund. Jednak trzeba pamiętać, że uzyskanie wiarygodnych wyników badania jest uzależnione od prawidłowej pracy urządzenia, którą zapewnia regularna kalibracja. Optymalizacja oprogramowania urządzenia powinna zostać przeprowadzona w profesjonalnym punkcie zajmującym się sprawdzaniem i kontrolą sprzętu. Taką możliwość daje kalibracja alkomatu AlcoBlow w serwisie LucAnn, który świadczy tego typu usługi zarówno w ramach okresu obowiązującej gwarancji jak i po jej upływie. Prawidłowo przeprowadzony proces kalibracji, polegający na testach i zestrojeniu oprogramowania z sensorem, zapewnia rzetelne wyniki późniejszych testów.

Alkomat AlcoBlow – czym się wyróżnia?

Alkomat AlcoBlow należy do kategorii profesjonalnych urządzeń tego typu, masowo wykorzystywany jest przez policję oraz przedsiębiorców, którzy chcą przeprowadzać badania dużej ilości osób. Działa w trybie aktywnym, kiedy poddawana badaniu na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu  osoba jest w stanie dostarczyć wystarczającą ilość potrzebnej próbki. Stwarza również możliwość przeprowadzenia testu w trybie pasywnym, kiedy osoba nie jest w stanie lub nie chce dostarczyć próbki. Pozwala też na weryfikację zawartości alkoholu w badanej cieczy.

Kiedy kalibrować alkomat AlcoBlow?

Częstotliwość kalibracji alkomatu AlcoBlow warunkowana jest zaleceniami producenta, który określa konieczność kontroli co najmniej raz na 12 miesięcy użytkowania urządzenia. Jednak jeżeli sprzęt używany jest intensywnie oraz przy dużej ilości uzyskanych pozytywnych wyników podczas kontroli, kalibrację trzeba przeprowadzać częściej.

Trzeba też pamiętać, że alkomat może się rozkalibrować wskutek niewłaściwego użytkowania lub przechowywania. Nie należy poddawać badaniu osoby, która spożyła alkohol bezpośrednio przed kontrolą jak również nie wolno przechowywać alkomatu AlcoBlow z substancjami, które go zawierają.

Auta z Japonii – które najchętniej sprowadzają Polacy?

Japońskie samochody

Japońskie samochody

Od jakiegoś czasu można zauważyć rosnącą popularność nowego trendu na polskim rynku motoryzacyjnym – coraz chętniej sprowadzane są z auta z… Japonii. Co sprawia, że cieszy się to tak dużym zainteresowaniem? I czy jest to opłacalne? Sprawdzamy.

Auta z Japonii – czy to się opłaca?

W Polsce z roku na rok rośnie liczba salonów samochodowych, również tych luksusowych lub sportowych marek. Na rynku wtórnym nie brakuje „anglików” czy aut z Niemiec. Co więc sprawia, że Polacy swoich wymarzonych czterech kółek poszukują w Kraju Kwitnącej Wiśni?

Jak się bliżej przyjrzeć temu zagadnieniu, to właściwie nie ma się nad czym zastanowić. W Japonii można zakupić modele aut, które produkowane są tylko na rynek wewnętrzny (tzw. JDM), ponadto jest duży wybór samochód sportowych, a także… europejskich klasyków z lat 80. czy 90.

A czy to się opłaca? I tak, i nie. Faktem jest, że oferty aut sprowadzanych z Japonii są zwykle korzystniejsze cenowo, nie wspominając już o tym, że można mieć samochód, którego z dużym prawdopodobieństwem nie będzie mieć inny kierowca na polskich drogach. Ale kosztowne i kłopotliwe jest załatwienie transportu oraz wszelkich formalności. Jak to wygląda?

Jak sprowadzić auto z Japonii?

Auta z Japonii można sprowadzić na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na przeglądaniu aukcji dostępnych w internecie i organizacji transportu na własną rękę. O drugiej metodzie wie natomiast niewiele osób. Można skorzystać z pomocy pośrednikówauta z Japonii na zamówienie sprowadza RichterMotors.com, a Twoim jedynym zadaniem jest wskazanie konkretnego modelu oraz opłacenie całego przedsięwzięcia. Wyjaśniamy, jak to przebiega w każdym z tych przypadków.

Jeśli decydujesz się na samodzielny zakup, musisz rozpocząć od poszukiwań konkretnej oferty na aukcjach internetowych. Należy dokładnie zweryfikować raport dotyczący stanu blacharskiego i technicznego, a także sprawdzić ocenę ratingową. Następnie trzeba założyć konto w portalu aukcyjnym i, nierzadko, wpłacić wadium. Na koniec „wystarczy” już tylko wygrać licytację, co wbrew pozorom nie jest takie proste. Potem trzeba zorganizować transport, opłacić cło i akcyzę. A po drodze załatwić szereg innych formalności.

Znacznie częściej poleca się skorzystanie z pomocy pośrednika. Wystarczy mu wskazać markę, model, rocznik pojazdu i inne, konkretne wymagania, a potem tylko czekać na wyniki. Ktoś inny zajmie się wyszukaniem konkretnej oferty, zorganizuje transport oraz zleci tłumaczenie dokumentów, bez czego nie uda Ci się zarejestrować pojazdu. Ty jedynie wpłacasz określone sumy oraz na koniec odbierasz auto wraz z kompletem dokumentów.

Najchętniej sprowadzane auta z Japonii

A jakie auta są chętnie sprowadzane z Japonii? Co może być sporym zaskoczeniem, odpowiedź brzmi – europejskie… Jak już wspominaliśmy wcześniej, to klasyki z lat 80., 90., najczęściej różne modele BMW, Mercedesa i Porsche. Co ciekawe, z kierownicą po „właściwej” stronie. Choć w Japonii obowiązuje ruch lewostronny, to mieszkańcy tego kraju kupują europejskie pojazdy, traktując je jako oznakę statusu i nie zmieniając w nich niczego. Ze względów praktycznych jednak rzadziej nimi jeżdżą, dzięki czemu auta te mają niskie przebiegi. Lecz, należy uważać, bo Japończycy lubią tuningować swoje pojazdy, a efekt „po” zwykle nie odpowiada europejskim gustom.

Co zrobić, żeby się niemile nie zaskoczyć? Skorzystać z usług firm, które dokładnie zweryfikują pojazd za Ciebie.

Zbieżność kół — problemy, objawy złego ustawienia, kiedy regulować?

kiedy ustawić zbieżność kół

Układ kierowniczy, sprawne zawieszenie w aucie odpowiada za bezpieczeństwo i komfort jazdy. Kiedy Twój samochód zamiast jechać wprost dziwnie się zachowuje i ściąga w jedną lub drugą stronę, reakcja na ruch kierownicą jest opóźniona powinieneś szybko udać się do warsztatu samochodowego celem sprawdzenia zbieżności kół. Jakie są objawy nieprawidłowego ustawienia zbieżności kół i kiedy ją regulować?

kiedy ustawić zbieżność kół

Zbieżność kół – czym jest?

Pod pojęciem zbieżności kół należy rozumieć wartość ustawienia kół pojazdu, przednich oraz tylnych w stosunku do siebie. Ze zbieżnością kół w samochodzie mamy do czynienia kiedy punkty kół usytuowane z przodu obręczy są bliżej siebie niż punkty znajdujące się w ich tylnej części. Dzięki odpowiedniemu położeniu kół względem siebie oraz wobec osi pojazdu zyskujesz gwarancję właściwego przylegania opon do nawierzchni.

Musisz wiedzieć, że nawet jeśli kupiłeś auto z całkowicie sprawnym układem kierowniczym to w miarę upływu czasu koła wymagają ponownej regulacji. Eksploatując swój samochód, siły działające w układzie mocowania kół wpływają na zmianę ustawienia kół pojazdu na jednej osi. Dlatego jeżeli minęło już trochę czasu od ostatniego przeglądu zawieszenia, Twój samochód uczestniczył w kolizji lub najechałeś na głęboką dziurę powinieneś niezwłocznie udać się do profesjonalnego mechanika. Samodzielnie nie jesteś w stanie wykonać ustawienia dlatego pamiętaj, że zbieżność kół warto regulować w sprawdzonym warsztacie samochodowym. Zabieg wymaga bowiem precyzji oraz specjalistycznego sprzętu, niezbędna jest też komputerowa geometria kół.

Jakie są objawy braku zbieżności kół?

Najbardziej typowym objawem braku zbieżności kół jest efekt ściągania samochodu w prawą lub w lewą stronę podczas jazdy wprost. Jeżeli sprawdziłeś i masz prawidłowe ciśnienie w oponach, a Twój samochód nadal samoistnie zjeżdża to sygnał do przeprowadzenia diagnostyki w warsztacie.

zbieżność kół w samochodzie

Kontrolę geometrii kół należy przeprowadzić kiedy musisz używać zbyt dużej siły podczas jazdy oraz kiedy Twój samochód zbyt łatwo wchodzi w zakręty.

Na co wpływa nieprawidłowe ustawienie zbieżności kół?

Niewłaściwe ustawienie kół względem siebie dla niektórych kierowców nie jest awarią, to jednak błędne przekonanie prowadzące najczęściej do wielu problemów. Brak prawidłowej geometrii kół powoduje większe zwiększone opary toczenia, co przekłada się na nadmierne zużycie bieżnika opon. Ważne, że złe ustawienie kół względem siebie sprawia, że pojazd zużywa zdecydowanie więcej paliwa oraz ma obniżoną manewrowość, co wpływa na mniejsze bezpieczeństwo jazdy.

Kiedy regulować zbieżność kół w samochodzie?

Sprawdzenia geometrii kół warto dokonać zawsze kiedy kupujesz używany samochód, wtedy koniecznie powinieneś przeprowadzić dokładny przegląd w warsztacie. Regulacja zbieżności kół jest wskazana raz w roku, najlepiej podczas wymiany opon z zimowych na letnie. Koniecznie udaj się do mechanika, kiedy auto uczestniczyło w kolizji lub wjechałeś w dziurę.

Wyciąganie blachy bez lakierowania – kiedy jest możliwe? Gradobicie, stłuczka…

Wgniotki w karoserii

Każdy kierowca wie, jak mało estetyczne mogą być wgniecenia na aucie. Najczęściej powstają one na skutek niespodziewanego gradobicia lub drobnej stłuczki. Jeśli nie doszło do zniszczenia lakieru, można się ich szybko pozbyć. Na czym polega wyciąganie blachy bez lakierowania i kiedy warto na taką technikę się zdecydować?

Wgniecenia w karoserii

Metoda PDR – na czym polega?

Mówiąc o wyciąganiu blachy bez lakierowania najczęściej pojawia się określenie „metoda PDR”. Jest to usuwanie wgnieceń bez konieczności późniejszego lakierowania karoserii. Technikę PDR można podzielić na 2 rodzaje. Pierwszy z nich polega na masowaniu blachy. Wykorzystywane są do tego specjalne narzędzia zwane heblami. Jest to naprawa inwazyjna i koncentruje się na masowaniu blachy od wewnątrz. Celem takiego działania jest przywrócenie jej pierwotnego kształtu. Możliwe, że przy jej wykorzystaniu konieczne będzie zdjęcie elementu karoserii, by uzyskać lepszy dostęp do niektórych wgnieceń.

Druga metoda jest bezinwazyjna i określa się ją techniką „na klej”. Wyciąganie blachy bez lakierowania z pomocą fachowców jest szybkie i precyzyjne, wystarczy użyć do tego specjalnych narzędzi i kleju o odpowiednich właściwościach. Ta metoda jest często stosowana przy usuwaniu wgnieceń w trudno dostępnych miejscach.

Wyciąganie blachy bez lakierowania – kiedy warto?

Nie w każdym przypadku można skorzystać z techniki PDR. Ma ona zastosowanie jedynie w sytuacjach, gdy nie doszło do uszkodzenia struktury lakieru. Wówczas nie będzie potrzeby lakierowania, wystarczające będzie wyciągnięcie wgniecenia.

Najczęściej w metody PDR korzysta się wówczas, gdy na aucie powstało sporo niewielkich rozmiarów wgnieceń. Mowa tu o sytuacji, kiedy auto przeszło gradobicie. Wówczas szybko i precyzyjnie można te wgniotki usunąć bez konieczności decydowania się na tradycyjną metodę, która jest czasochłonna i kosztowna. W ten sposób można też pozbyć się drobnych wgnieceń, które powstały np. podczas wyjeżdżania z parkingu. Najważniejsze, by lakier pozostał nienaruszony.

Zalety wyciągania blachy bez lakierowania

Wyciąganie blachy bez lakierowania to głównie same zalety. Przede wszystkim taka naprawa nie ma wpływu na wartość samochodu, nie obniża jej jak każde lakierowanie. Oryginalny lakier jest nienaruszony, sprzedając więc auto, nie straci ono na wartości. Po profesjonalnej naprawie techniką PDR nie będą widoczne właściwie żadne ślady po gradzie czy kolizji, nie odbije się więc to na estetyce auta.

Na korzyść jest również szybkość naprawy. Decydując się na metodę tradycyjną, czasem trzeba zostawią samochód na kilka dni w warsztacie. Usuwanie wgnieceń bez lakierowania trwa krótko, uzależnione jest od ilości i stopnia wgniecenia. Niektóre warsztaty umożliwiają nawet przeprowadzenie takiej usługi u klienta.

Zaletą jest także oszczędność. Technika ta jest tańsza niż tradycyjna naprawa blacharsko-lakiernicza. Co ważne, metoda ta jest uznawana przez towarzystwa ubezpieczeniowe, a więc przy usuwaniu wgnieceń po gradobiciu można liczyć na zwrot z polisy AC.